søndag 3. juli 2011

Baby besøk og ny pus...

Nå i helgen har jeg hatt besøk av en god venninne jeg forøvrig skal på ferie med også i slutten av August. Hun hadde med seg sin sønn på 4 mnd, som også skal være med på ferie, og vi hadde tenkt oss på stranda i dag. Men sola dukka aldri opp slik værmeldinga sa den skulle.
Uansett hadde vi det koselig å skravla masse, og jeg har jo selvfølgelig dulla litt med Vincent som er sønnen.
Også kom vi til slutt inn på katter. hun har jo mange katter og hadde en som ikke hadde det noe bra stakkars. Han var konstant engstelig og satt oppe på kjøkkenskapene i frykt for å få juling av de andre... Så nå visste hun ikke hva hun skulle gjøre. Men løsningen er ikke så langt unna som man tror noen ganger. Og det er jo veldig fint for Einar, som katten heter.
Siden min venninne ikke har noen bil kom mamma å kjørte henne hjem tidligere i dag, og i samme slengen tok vi med Einar tilbake. Så nå ligger han på teppet og sover etter en times biltur og to timer med skremt jakt etter å finne en plass å gjemme seg her hjemme. for ikke å snakke om hvor flink han har vært til å hjelpe meg med å finne litt støv som har gjemt seg her og der.
Einar er en veldig sosial og koselig pus å ha rundt seg. han ligger gjerne på fanget eller fisker etter ting som ligger under sofaen. Men han kan finne på å gjøre litt dumme ting når angsten tar han og han leter etter plasser å hjemme seg. han har allerede sitti fast mellom sofaen og veggen og ramla ned bak ei hylle og vikla seg inn i ledningene til sterioen... Kløna... Håper virkelig disse anfallene gir seg med tiden og at han blir en rolig pus som ikke er redd for å gå ut.
Så i morgen skal jeg finne en dyrebutikk og kjøpe børste skåler og noen leker til han tenker jeg.

Dette er da Einar



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar