onsdag 26. oktober 2011

Mamma

Jeg kunne aldri hatt noen bedre mamma. Da jeg var liten klarte hun å presse meg til å komme dit jeg er i dag. Hun har mange ganger sloss med meg for å få meg til å gjøre ting, og der og da har mamma vært verdens verste. Men nå som jeg har blitt eldre og mamma bjeffer fordi jeg ikke gjør noe jeg ikke har noe lyst til, er jeg veldig glad for at hun gjør akkurat det. Men mamma kan mer enn bjeffing, hun er varm og kjærlig. Hun klarer å få meg til å sette ord på følelser det er vanskelig å sette ord på. Og ut i fra det klarer hun å lede meg i den retningen jeg vil i.

Jeg må jo si jeg har et spesielt og godt forhold til mammaen min. Hun min venninne. Jeg kan snakke med mamma om alt, jeg kan bli full sammen med mamma, dra på shopping i Londons gater eller her hjemme i oslo.

Men mest av alt er hun mammaen som trøster meg og snakker med meg når jeg har det vanskelig og ikke helt vet hvordan jeg skal kjempe mine egne kamper. Og når jeg er syk kommer hun og steller med meg og tar meg under sin trygge vinge til jeg er frisk igjen og klar for å fortsette livets reise. Hun er også grunnen til at jeg har hatt mulighet til å binde et så sterkt bånd til en katt som jeg har gjort. For jeg har hatt verdens beste katt, og den katten vil alltid være med meg i hjetet mitt.

Jeg vil kanskje miste noen personer ut av livet mitt, men mammaen min vil jeg alltid ha på godt og vondt.

Så mamma, jeg er utrolig glad i deg og din varme og omsorg for meg betyr alt i verden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar